دیدنی ها و خوردنی های تور آنتالیا

چهارشنبه 06 آذر 98

دیدنی ها و خوردنی های تور آنتالیا

 

بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا

یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی که در تور آنتالیا باید انجام داد، بازدید از جاذبه های گردشگری و مناطق تاریخی و دیدنی این شهر می باشد. در حالت کلی و با توجه به استقبال گردشگران، پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی آنتالیا عبارتند از:

 

محله قدیمی کالیچی

پیچ و خم های محله قدیمی با خیابان های سنگفرش شده و عمارتهای سفید عثمانی با بام های قرمز رنگ و مجموعه ای از گالری های هنری و فروشگاه های خرید سوغات در نقطه ای از شهر که آب و هوایش بی نظیر است، چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند. این منطقه به اندازه ای زیباست که می توان گفت تور آنتالیا بدون بازدید از آن چیزی کم دارد! کالایچی (یا کالیچی Kaleiçi) که بافت قدیمی آنتالیا به شمار می رود با دیوارهای سنگی و برج ساعت بلند و دروازه قلعه تاریخی نوعی تضاد را در این شهر بوجود آورده است. به طوریکه آنتالیا با وجود آن به دو بخش مدرن و تاریخی تقسیم شده است.

دیدنی های تور آنتالیا - عصر پرواز

مرکز تاریخی آنتالیا، کالیچی، تا همین اواخر، در دیوارهای قدیمی محصور بود. ساختار رومی، بیزانسی، سلجوقی و جمهوری ترکی مدرن آن، بسیار منحصر به فرد است.

اطلاعات کلی در خصوص تور آنتالیا را اینجا بخوانید:

تور آنتالیا - عصر پرواز

 

محله و شهر قدیمی کالیچی که در شرق آنتالیا قرار گرفته است، به جای مانده از امپراتوری روم می باشد که معماری به کار رفته در بخش های مختلف آن به سبک عثمانی می باشد. به این خاطر می گوییم در تور آنتالیا نباید کالیچی را فراموش کرد، چون بناهای تاریخی مانند مسجد تکلی مهمت پاشا و برج ساعت و دروازه هادریان نیز در آن واقع شده اند.

 

مسجد یویل مناره آنتالیا Yivli Minare Mosque

مسجد و مناره یویل از دیگر انتخاب های عالی برای سفر با تور آنتالیا می باشد که یادگاری از دوره سلجوقیان است. این مناره نمونه بارز معماری سلجوقیان می باشد که از هشت ستون به هم چسبیده بر روی پایه ای مربعی تشکیل شده است.  مسجد و مناره یویل در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است و در حال حاضر نیز از آن استفاده میشود و درست در مقابل برج ساعت و کنار میدان کاله در بافت قدیمی شهر واقع شده است. البته نام دیگر مسجد یویل مسجد علی الدین Alaaddin Mosque هست.

 

یویل مناره - تور آنتالیا - عصر پرواز

 

بازدید از پرگه در تور آنتالیا

اگر از آن دسته افرادی هستید که تور آنتالیا را به عشق بازدید از بناهای باستانی انتخاب کرده اید، باید بدانید که بهترین انتخاب زندگی تان را داشته اید. چون در این شهر گزینه های بسیار زیادی پیش رو دارید که یکی از بهترین آنها پرگه Perge می باشد. در 18 کیلومتری شرق آنتالیا و درست در مقابل سواحل زیبا و دریای فیروزه ای ویرانه هایی از شهر تاریخی پرگه به چشم میخورد. در این شهر می توانید مجموعه از معابد، سالن تئاتر به سبک رومیان، ورزشگاه باستانی و بازار و حمام های بسیار قدیمی را در کنار هم ببینید.

از دیگر جاذبه های تاریخی و دیدنی که در تور آنتالیا باید دید می توان به ترمسوس، آسپندوس، موزه های آنتالیا، الیمپوس اشاره نمود.

 

لند آف لجندز - تور آنتالیا - عصر پرواز

بازدید از لند آف لجندز در تور آنتالیا ، یک روز خاطره انگیز

 

غذاهای ترکی را امتحان کنید

یکی از بهترین کارهایی که در تور آنتالیا حتما باید انجام داد، امتحان کردن غذاهای خوشمزه این شهر می باشد. تنوع بسیار بالا و طعم های متفاوت و مخصوصا کباب های این شهر چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد و قطعا از بهترین بخش های سفر خواهد بود. معروف ترین غذاهای این شهر عبارتند از شاک شوکای، ساج، کوله، کومپیر، پاید، کباب تنوری و لابا.

بالا راست "لهماجون" (لحم بعجین به عربی) بالا چپ "کباب گوشت بیتی (بیتی لحم کباب) پایین باقلوا در چند نوع مختلف

 

پارک های آبی بهترین انتخاب در تور آنتالیا

از دیگر انتخاب های عالی برای سفر به آنتالیا می توان به پارک های آبی آن اشاره کرد که دنیایی از شور و هیجان را به همراه دارند. لذت بردن از بازی و هیجان های این پارک ها مخصوص گروه سنی خاصی نیست و همه می توانند بهترین ها را در آن تجربه کنند. معروف ترین پارک های آبی آنتالیا عبارتند از پارک آبی آکوا، لند آو لجندز، ریکسوس پرمیوم تروی و پارک آبی ددمان.

بایدهای زیادی در سفر با تور آنتالیا وجود دارند که انتخاب هر یک می تواند تجربیات تازه را برایتان به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال باید در بازارهای محلی و مراکز خرید لوکس این شهر قدم زد و از بهترین برندهای دنیا خرید کرد و یا در سواحل آرام و گاها پر از شور و هیجانش قدم زد و از سفر لذت برد.

 

خرید صنایع دستی

صنایع دستی ترکیه - عصر پرواز

خرید از صنایع دستی ترکیه نیز در کنار همه این تفریحات و سرگرمی، خودش یکی از بهترین یادگارهای سفره. معمولا هم کسی رو پیدا نمی کنید که به ترکیه و بخصوص آنتالیا سفر کرده باشه، ولی از صنایع دستی ترکیه چیزی نخریده باشه.

قیمت تور کیش 

قیمت تور کیش یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب نوع تور و سفر به این جزیره می باشد، درواقع شما برای انتخاب یک...

يكشنبه 13 بهمن 98

چهار نکته برای رزرو تور کیش ( سفری ارزان به جزیره کیش )

رزرو تور کیش یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای داشتن سفری ارزان به جزیره کیش می باشد. آژانس مسافرتی عصر پرواز ...

يكشنبه 13 بهمن 98

پنج نکته درباره تور کیش ارزان

بدون شک یکی از بهترین مقصد ها در سفرهای تفریحی و گردشگری برای دوست داران سفر جزیره ی بسیار زیبای کیش واقع در ج...

يكشنبه 15 دی 98