غار کارائین در شمال آنتالیا

دوشنبه 08 مهر 98

غار کارائین یکی از مکان هایی است که دارای اهمیت تاریخی زیادی است و به یک از مکان هایی است که باید در تور آنتالیا پیشنهاد می شود. ضمنا برای بازدید از این غار به علت صعب العبور بودن راه، باید تلاش فراوانی داشته باشید. غار کارائین در 27 کیلومتری شمال غربی شهر آنتالیا می باشد.

این غار دانش گسترده در مورد زندگی انسان های ما قبل تاریخ را به ما نشان می دهد. این غار که در نزدیکی آنتالیا واقع شده است، حداقل برای 25000 سال به طور مستمر در سکنت اجداد انسان مدرن سکونت داشته و یکی از بزرگترین غارهای ترکیه است که در آن اثری از فعالیت های ماقبل تاریخ بشر یافت شده است.

قدیمی ترین آثار شغلی انسان که در غار کارائین کشف شده است به حدود 200000 سال پیش بر می گردد. محققان توانستند حضور انسان در غار را برای مدت بیش از 25000 سال تایید نمایند. از نوسنگی تا عصر آهن و به طور دقیق تر، در زمان استعمار یونان از آسیای صغیر، این غار، به عنوان یک زیارتگاه مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت، همانطور که از آثار حک شده در صخره جلوی ورودی غار قابل مشاهده است.
اولین محقق غار کارائین که شروع به کاوش کرد، استاد اسماعیل کلیچ کوکن از دانشگاه آنکارا بود. دور اول کار به سرپرستی وی از سال 1946 تا 1958 به طول انجامید. آخرین مطالعات انجام شده در غار کارائین ، این بار به رهبری یالچانکایا، از سال 1985 تا 2008 انجام شد و با همکاری دانشگاه لیژ در بلژیک انجام شد.
غار کارائین، همچنین به عنوان غار سیاه معروف است، در دامنه کوه سام داغ، در ارتفاع 390 متر از سطح دریا واقع شده است. ورودی غار در حدود 100 متر بالاتر از دشت تراورتن واقع شده است که احتمالاً در گذشته دریاچه بوده است. غار خود از سه اتاق اصلی و بزرگ تشکیل شده است که توسط دیوارهای کلسیت از هم جدا شده و توسط راهروهای باریک و بادگیر به هم وصل شده اند.


 

قیمت تور کیش 

قیمت تور کیش یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب نوع تور و سفر به این جزیره می باشد، درواقع شما برای انتخاب یک...

يكشنبه 13 بهمن 98

چهار نکته برای رزرو تور کیش ( سفری ارزان به جزیره کیش )

رزرو تور کیش یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای داشتن سفری ارزان به جزیره کیش می باشد. آژانس مسافرتی عصر پرواز ...

يكشنبه 13 بهمن 98

پنج نکته درباره تور کیش ارزان

بدون شک یکی از بهترین مقصد ها در سفرهای تفریحی و گردشگری برای دوست داران سفر جزیره ی بسیار زیبای کیش واقع در ج...

يكشنبه 15 دی 98